Firat jul 3 dagar.....

ja nu är alla julfiranden över för vår del i år.
I fredags 23/12 på lilla julafton firade vi hos min pappa och Maritha med min syster och hennes familj. Kändes som det var den riktiga julaftonen. Vi kom dit på eftermiddagen. Matfixet var i full gång när vi kom, så det var bara att hugga i och hjälpa till.Efter maten och allt var undanplockat så fick vi vänta en stund....



 .....innan han så äntligen kom.


Och fina paket hade han med sig....


Till och med jag fick paket av tomten :)


Jonathan fick hjälpa tomten med de klapparna han inte orkade läsa på.






När klapparna var öppnade blev det fika/godis. Maritha var gullig och gjorde 2 st lchfglassar. En ed pepparkakssmak och en vanilj med mixade hallon & björnbär, och en stubbe typ som rulltårta, men den var ingen höjdare.




Sen lekte barnen och ett spel kom fram.


På självaste julaftons morgon hittade barnen klappar i sina julstrumpor.
 
Barnens farmor och farfar kom hit och åt brunch med oss.
En massa julklapppar blev utdelade och alla blev nöjda och glada.
Rasmus delade ut alla klapparna. Han hade att göra en stund kan jag lova :)


Emma öppnade en åklapp som va inslagen i en sopsäck. Inte det lättaste att slå in, men smart.


Ludwig vilade lite efter allt ståhej. Strax innan Kalle kom min pappa till oss. Maritha jobbade.


Efter Kalle åkte Rasmus & Jonathan till sin pappa och fortsatte firandet.
Då var det dax att äta igen, så fram med maten igen.....
Emma byggde ihop sin båt med lite hjälp av morfar medans vi drack kaffe. Lego är hon en hejjare på.
 

Idag kom mormor på lunch. Så klart blev det några fler julklappar.


När vi drack te/kaffe åt barnen av pepparkakshuset. Gissa om det var glada barn??? Det kan jag lova att det var.




När mormor åkte hem tog vi en goe promenad till barnens farmor och farfar. Det blåste nåt enormt, men ändå gött att komma ut. Det började dessutom regna när vi var där så farfar körde oss hem sen.

Nu är jag så trött att jag bara sitter här och jäspar så det är lika bra att jag går och lägger mig.
Kram Åsa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0