fest, kalas

I eftermiddag kom min älskade man hem från en långhelg i Branäs med några kompisar.
Vi andra har pulat på här hemma. Men vi hänger inte läpp för det.

I går röjjde jag av här hemma, bytte sängkläder, tvättade några maskiner. Barnen lekte, spelade mm.
Solen lyste från klarblå himmel.
På eftermiddagen åkte vi en sväng till överby och köpte present till min älskling som fyller år i morgon.
Sen åkte vi till barnens morfar och Maritha där vi fick chiliconcarne och falsk paj med sås till. Supergott!!!
Lämnade barnen där.
Åkte hem och förberedde det sista inför tjejfesten.
Vi blev 7 goa glada tjejjer, som hade en trevlig kväll.
Fick så fina tulpaner, gott te och fina servetter.



Vaknade i hyffsad tid i morse, men låg kvar och njöt av lugnet och läste några bloggar innan jag gick upp och åt frukost.
Sen blev det en uppfriskande promenad till pappa för att hämta Emma som skulle på kalas.
Pappa och Rasmus hämtade upp mig på vägen och vi åkte och tittade på en gård, men det var inget att ha, och det visste vi ju eg innan. Det är ju roligt att titta.
Promenerade sen hem igen från pappa. 
Lyssnar på Zlatans bok när jag är ute och går. Tycker det lilla jag hört är jättebra. 
När jag kom hem var min älskling hemma :)
Jag började  med maten och han hämtade hem Emma från kalaset.
Efter maten satt vi kvar och pratade en stund, innan vi fixade oss får kalas för Jörgen.
När de gått gick de små och la sig. Ludwig var helt slut. Han hade varit i Lödöse med hockeyn och spelat poolspel.
Hängde tvätt, laddade en ny maskin som jag ska hänga snart. Sorterade tvätt. Mkt tvätt nu...
Jag och Jonathan slog in Jörgens paket som han ska få imorn.



Älskar tulpaner. Det är så härligt när tomtarna försvinner och tulpanerna tar över istället.
Så här ser det ut på vårt köksbord nu.



Sov gott!!
Kram Åsa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0