regn och sol samtidigt

har vi haft fler gånger om här i dag.....
I morse efter frukosten satte jag på tvn, vilket sällan händer.
Tittade på ett inspelat avsnitt av Tinas sommar.
Sen kom Lotta & Jocke och barnen.
Jörgen skulle kolla på deras bil och sen drack vi kaffe och barnen lekte.
 
Plockade undan och vek tvätt när de åkt.
Rensa ur min och Emmas garderober hann jag med innan jag gjorde lunch.
 
Åkte till Lotta och lämnade kläderna till Tyra, och fick med en jacka som Emma ska prova, som är efter  Tindra. Perfekt när det går att ärva kläder.
Sen åkte jag till Överby och gjorde några ärenden och kollade rean.
Hittade en t-shirt och ett par joggingbyxor till Jonathan, skosnören till Emma och Ludwig.
 
Tyckte de blev snyggt till de vita skorna.
Bläckpatroner, ´Tassimokappslar köpte jag med, en ny familjealmenacka som hänger i köket där alla har sin egen rad. Bra att alla kan ha koll.
 
Efter middagen satt jag kvar i uterummet och läste i min bok som jag köpte när jag handlade mat.
Ktaterina Janouch nyutkomna bok "Hjärtebarnet"
Har läst de andra och kan rekomendera dem.
Helena och Mikael dök upp och fick kaffe.
Kul när kompisar bara kommer så där spontant tycker jag.
 
Snart ska jag krypa ner och läsa vidare.
När jag väl får tag i en bra bok läser jag gärna, men ibland är det svårt att hitta.
 
Avslutar med en underbar bild från vårt paradis Hunnebo
Kram Åsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0