vdc, akuten

Min tanke idag vara att vara hemma och baka och vika tvätt. Massor med tvättad tvätt.....
Planerna blev ändrade.

Ringde vdc för att höra vad de trodde om Emmas mage.
Hon tyckte absolut att vi skulle komma så en läkare fick kolla på henne.
Fick en tid och åkte dit.
 
  
Emma i väntrummet.

Läkaren tittade och klämde innan hon kallade in en kolega som tittade och klämde hon med. De tog beslutet att vi skulle till kirurgakuten för att kolla upp henne ordentligt.
Innan vi åkte fick hon emblasalva i båda armvecken ifall de ville ta blodprov.
Åkte hem och jag åt lite. Emma fick varken äta eller dricka i fall....
Hon satte på extra plåster så det inte skulle kladda i koftan.


 Kom dit upp och vi kom in rätt fort.
Undersköterskan ropade upp oss sen kom sköterskan in och efter lite väntan kom läkaren.
De tog blodprov i fingret, sänka, sockret. Båda bra.
Sen ville de ha urinprov, men det gick inte. Hon provade många gånger.
Blindtarmen är utesluten, vilket är skönt.
Magontet och febern har hoppat upp och ner lite som en jojjo. Hoppas det nu är på bättringsvägen.
Hon har varit piggare idag, men har haft toppar med smärta, feber vissa stunder.
 Om det blir värre ska vi åka in igen.
Hade lovat henne hamburgare på Max, så det var ju bara att åka dit på hemvägen. Hon hade då inte ätit på 7 timmar, så en hamburgare varinga problem.




Jag nöjde mig med en kopp kaffe, men det smakade...... urk på burk...

När vi sen kom hem satte sig Emma vid datorn lite innan hon sjönk ner i soffan en stund.
Själv satte jag mig på altanen bak i solen och drack en hallonsmootie. Emma kom ut till mig och drack lite hon med.
Satt där i solen och njöt ca 30 min innan det var time att starta med middagen.

Emma och jag spelade UNO 2 gånger och vi vann 1 gång var.
 
Hon fick lite hjälp av sin pappa.

Sen fick jag så bra hjälp med att vika/sortera tvätten.
Nästan hela bordet var fullt.....


Ludwig plockade ur och i diskmaskinen.
Roligt när barnen hjälper till hemma :)

I morn är barnen lediga från skolan. Kanske får bakhjälp då.

Sov gott
Kram Åsa 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0