Kanonhelg

I lördags morse stack Jörgen och pappa iväg och lastade båten, medans vi gjorde oss klara och packade ner maten.
Båten var lastad när vi kom till garaget där båten stått över vintern. Så vi fick hjälpas åt att lyfa fast och surra masten.
 

Sen drog vi iväg mot Hunnebo ♥
När vi kom fram startade vi upp med lunch. Räksallad eller ost/skinkpaj var det som erbjöds.



Båten kom sen i vattnet.


Sen var det masten som skulle på. Min snälla pappa♥ som hjälper oss så båten kommer i
.

När båten sen var på plats fikade och badade vi.
 

 

Efter den supergoa pajen åkte pappa & Maritha och hennes Sandra hemåt igen.

  



Vi gick tillbaka till båten och klädde oss.
Jag och min älskade man hade i lördags 5årig bröllopsdag, så vi gick bort till Olgas och åt.
Kebabpizza och kebabsallad beställdes.
 

 

Vi gick sen till Coop ett ärende innan vi gick tillbaka till båten.
Där blev det mys för hela slanten.
Nötter och ett glas vin när barnen lagt sig. Vi satt i sittbrunnen och lyssnade på mello.

Söndagen startade lugnt.
Åt frukost i sittbrunnen, drack kaffet, smörjde oss, diskade innan jag och Emma promenerade iväg.

Jörgen får "smörj" av Emma


När vi kom tillbaka hade de pumpat upp gummibåten och Ludwig hade provrott,
men de upptäckte då att ena pontonen läcker lite luft.
Barnen tog ändå en tur i den.

 
Vi hoppade i plurret igen allihop innan Jörgen tände grillen, och jag gjorde sallad mm.
  

Efter maten packade vi ihopa oss för att äka hemåt, vilket ingen av oss var direkt sugen på.
Jörgen åkte till sin mamma med en morsdagsblomma.
Pappa och Maritha kom hit på fika och hon fick en blomma hon med.

Har verkligen haft en superduperhelg!!!!

I dag efter jobbet åkte jag till mamma med en blomma med.
När Ludwig sen kom hem åkte jag och han till Överby och köpte 2 shorts och en t-shirt till honom.
 

På hemvägen hämtade vi Emma.

Har i kväll varit och handlat mat, så nu borde vi klara oss några dagar.

Dax att sova.
Kram Åsa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0