Sol sen sommarregn

Vaknade till solsken och rätt behagligt väder. Kaffet efter frukosten tog vi på altanen på framsidan.
Jag körde sen Emma till hennes kompis Harry.

Hämtade ett paket i  går med en jacka och en t-shirt från HUMÖR till Jonathan. Beställde dem från Smartguy.se. De hade kanonpriser. Jackan skickade jag tilbaka idag för att få hem en stl större. Supersnygg jacka tycker jag. Trycket går runt.
Hoppas nu den nya kommer snabbt. De skickade ju beställningen snabbt, så en ny jacka borde komma innan nästa helg.


Sen hämtade jag upp Jörgen och Ludwig och dynorna till båten.
Åkte till den och fixade lite. Pappa / morfar kom efter ett par timmar med kaffe & saft.
Fikade uppe i vår båt.
Sen hjälpte morfar Ludwig att slipa en kniv så han kunde tälja.


Fixade lite till innan jag och Ludwig åkte hem och gjorde köttfärsås, som vi sen åt i uterummet.
Strax innan vi åkte började det småregna lite så det liktade blöt asfalt - sommarregn....
Drack kaffe och bara slappade en stund.
 

När vi var och grejade med båten klippte Rasmus gräset, som Ludwig sen krattade upp och gick till skogen och slängde.


Nu kom Jörgen hem med snacks. Myspys på g.... Kanske kan bli en film.

Kramelikram Åsa

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0