Sköna söndag

Vilken härlig dag.
Solen sken hela dagen. Lite kylig vind, men skönt ändå.
Jörgen åkte med Emma på simskoleavslutningen. Hon var jättenöjd när hon kom hem med ett simmärke och att hon ska gå upp en grupp till hösten. Öhh!!! Hon som inte skulle gå i simskola mer...... Hon ville verkligen ALDRIG mer gå. Hon har verkligen räknat ner till avslutningen. Ja vi får se hur hon ser på det när det närmar sig.

De kom hem och hämtade mig och Ludwig så åkte vi till Bikedagarna och kollade på massor med fina mc.
När vi kom dit var det en stuntkille som impade på mina små troll.


Sen tittade de när några barn körde minimc.


Vi gick vidare och hittade 4-hjulingar som barn fick köra.
Emma ville inte köra själv så jag fick åka med henne. Lite kul får jag erkänna att det var....
   

Många fina hojar var det att titta på.
På hemvägen köpte vi present till Emmas kompis Lova som hon ska till på kalas på tisdag.
Jörgen släppte av oss och åkte och grejade med bilen.
Jag gjorde smoothie som vi drack på altanen i solen på framsidan.
  
 
När barnen var färdiga tog jag en kopp kaffe och bara njöt innan jag och Emma röjjde av i uterummet.
Dammsög och torkade av. Behöver ta alla fönster med, men det blir en annan gång.
Rätt nöjd med resultatet.
  

 

Medans jag förbreredde maten för grillningen spelade Ludwig och Emma och grannen Jonathan spel.

Ställde ut denna grupp under äppleträdet, som är på väg att slå ut. Tänk att sitta därunder och njuta när det är i full blom. Ni får tänka en rosa blomma på det lilla bordet. Det kommer senare. 


Barnens morfar och Maritha kom och åt med oss. Kaffe och choklad till efterrätt. Satt och pratade tills solen började försvinna. Då kylde det på. 
Barnen fixades och hoppade i säng.
Vi fixade räkningarna och deklarerade, så det är klart med. Känns skönt.

 I morn när det jobb för mig, mendans resten av familjen är ledig.
Kramelikram Åsa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0