magsjukan

har nått vårt hem.....igen.
Denna gången är det Emma. Hon var och tränade hockey som hon brukar på onsdagar. Efter hon duschat här hemma åt hon fil och kuddar, men hon fick ont i magen så hon åt inte upp. Hon kan få det när hon är trött, så tänkte det kunde vara det. Hon la sig och somnade. Sen när Jörgen skulle lägga sig gick han in och tittade till henne...
Hon hade spytt ner sängen i sömnen. Det var bara att ta ner henne och duscha ur allt ur håret och sanera hennes sängen. Hon la sig sen i våran säng, men fick springa på toa en gång till innan hon somnade och sen har det inte varit något mer.
Hon har varit slö i dag och inte ätit så mkt, men piggnade till något frampå kvällen.
Mkt film, lite dataspel blev det under dagen.

Man ser ju att det lyser i de trötta ögonen. Härligt att gnistan finns där trots att hon är sjuk.

Medans Ludwig tränade hockey idag åkte jag och köpte nytt täcke och kudde till Emma.
Hon fick ett norskt termotäcke. Riktigt fluffigt och gott, men det var delade meningar om det...
Täcket blev för högt, så hon såg inte lampan i fönstret ;) gullunge.
Sugen på att pyssla med sjuklingen i morn. Hoppas hon vill det med. Hon sa det idag, men det kan ju ändras.

Nu sitter jag här och njuter av egentid. Är så gött att sitta kvar när familjen lagt sig.

Hittade ett kort från Emma var ca 1 år. Hon ringde farmor och bjöd hit dem på kaffe.
Min lilla skrutta som fyller 6 år till sommaren och ska börja skolan.
Helt ortoligt vad tiden går.

Snart är även min tid ute.
Natti Åsa

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0