sköna söndag

Söndag = simskola för Emma.
 Nytt för denna termin är att de inte har uppehåll för sportlovet,
vilket de alltid haft tidigre. De var därför några barn färre idag.

På hemvägen gjorde vi ett snabbstopp på Jätten och kompleterade det Jörgen var ute på Maxi och handlade innan fukost.
När vi kom hem hade de börjat röjja och städa, så det var bara att hugga i.
Jörgen gjorde en wook till middag och dukade fram pinnar åt oss alla. Roligt att testa. Klarade det bättre än jag trodde.
  

Bäddade rent, dammade, la in all ren tvätt, dammsög, skurade golven, tvättade mer som jag snart ska gå och hänga.
Jörgen röjjde dessutom i skåpen i köket.
Kaffe och varm choklad tog vi ute solen. Det var vi väl värda.

Bakade fröbröd  och började med middagen, medans Jörgen åkte och köpte nytt cykeldäck. Det är snart cykeldax för hela familjen till fsk, skola, Jobb.
 Sallad, kokos och sesamfröpanerad fisk. Till det en vitlökssås. 
Supergott om ni frågar mig. 
Fixade disken, lade barnen, packade det jag sålt på tradera som ska skickas.

Nu är jag så trött så jag stupar snart... 

Dessa skorna köpte jag igår. De är ju lite anorlunda än orginalet, vilket jag gillar.
Priset va ju kanon det med. Vi kommer definitivt åka tillbaka till XXL fler gånger.


Sov gott alla underbara.
Kram Åsa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0