sjukling

Är hemma med Ludwig som har halsfluss. Han började hosta i fredags kväll när han la sig. Han var blek och mosig. Troligen hade han feber redan då.
När han vaknade på natten hade han jätteont i halsen och lät riktigt tjock när han hostade. Kollade sen på morgonen, och visst var han jättesvullen, och feber.
Tanken var att vi skulle varit på Överby hela familjen, men Jörgen åkte och gjorde några ärenden medans vi var hemma.

I går var jag med Ludde på vdc där det visade postitvit på halstestet, så han fick penicilin.
Redan i dag är han piggare. Han har orkat retas en del med Emma som i dag valde att vara hemma. Hon var inte sen att ge igen....
Efter middagen i kväll tog jag en promenad med Zlatans bok i lurarna. 
Gick via Jätten, där jag handlade lite, och hämtade ut ett paket med en Nova Star luvtröja till Emma. Blir jättefint med ett par röda byxor till.


(Ber om ursäkt för bildkvaliten)

Nu sover familjen och jag njuter en stund av tystnaden och lugnet.
Ska snart krypa ner jag med. Ska bara...
I morn är det hockey för Emma igen. Det ser hon fram emot.
Kram på er alla där ute.
Åsa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0