underbara snö

Så underbart att vi fick lite snö även här.
I går eftermiddag började det lite fint och sen höll det på.
Emma och jag gick hem från förskolan.
 

När vi kom hem tog hon sin snow rocker och så gick vi till backen på baksidan. Det gick fint, trots att fräset syntes lite ;)
  
Sen testade hon åka skidor, men de satt inte på så bra så det blev en kort tur.


Sen gick hon till backen igen där grannbarnen var. Jag gick in och började med maten. Lagom till den var klar komJörgen och Ludwig från hockeyn.
Strax efter la sig Ludde och Emma och vi slappade i soffan.

I dag när vi vaknade låg snön kvar!!!
Barnen skuttade upp och vi klädde oss och gick till skola / fsk / jobb. En uppfriskande promenad på morgonen är en skön början på dagen tycker jag. Särskilt om barnen dessutom är samarbetsvilliga ;)

Idag hämtade jag bara Ludwig. Emma var hemma hos Maja och lekte, så henne hämtade Jörgen på väg hem.
Samma sak idag då vi kom hem. Mot backen med snow rockern.
Snart kom Emma hem och även hon ut till backen. Även Jonathan gjorde några åk innan han försvann iväg till kompisarna.


  

Nu blir det temys med Jonathan och mannen dricker sitt kaffe.
Sitter och tittar på 7an om världens största familjer. Jag är ju inte i närheten ;)


Sov gott alla härliga människor.
Kram Åsa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0