Sotenkanalens dag

I går efter frukost och disk gick jag (barnen rodde) bort till Linda och drack kaffe och satt och tjöta.
Fixade lunch, sen tog jag det lilla lugna en stund och läste min bok, medans barne krupit in i båten och spelade på ds/mobil i varsin vrå. Själv satt jag i sittbrunnen.
 
Lämnade barnen i Sandras vård medans jag gick till Konsum och fyllde på för kvällens grillning,
En stund efter jag kom tillbaka kom Jörgen och Daniel ut de med och började sin semester.
Vi grillade allihop.
 
Sen satte vi oss i vår båt och mös. Bra musik på i sittbrunnen och barnen kollade på film mm nere i båten.
 
I dag har vädret varit väldigt blanndat......
Emma var inte helt kry på morgonen/förmiddagen, men piggnade sen till.
Jag spelade spel med henne medans Jörgen och Ludwig fiskade en stund.
Efter lunch tog vi med oss Jesper och gick ett varv och kollade kanalens dag. Det stod en massa hoppborgar, men det så görst ut att vara gratis. Frågade en man där. Det visade sig att de kostade 100:- för hela dagen/barn.
Då var klockan ca 14.30 och det regnade. Vi gick vidare och tittade istället. En eloge till barnen som inte sa ett ord då.
Vi gick ett varv och tillbaka. Det regnade en del då så vi plockade upp Ida och Sandra på vägen tillbaka till vår båt för kaffemys.
Barnen lekte och jag gick med Sandra till konsum.
Jörgen grillade ute i skurarna sen åt vi i sittbrunnen, spelade både fia med knuff och kort. Familjemys med den lilla familjen.
 
 
Nu ska jag lägga mig och läsa ett av LCHFmagasinen som kom på posten i veckan.
Sov gott
Kram Åsa
 
 
 

Kommentarer
Postat av: dominic

Gullig kanin. Är det ett bokmärke?

Svar: Ja det är en Bukowski kanin. Kul att du tittade in.
Åsa.
tre pojkar och en tjej

2012-07-15 @ 21:57:48
URL: http://youngadults.blogg.se/
Postat av: dominic

Ska googla det :)

2012-07-15 @ 22:45:35
URL: http://youngadults.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0