VAB

Nu har vi sjukstuga här igen. Håller alla tummar och tår att det ska räcka med Emma....
Hon cyklade till förskolan i går morse som vanligt, men efter 1 timme ringde de till Jörgen. Då hade hon ca 39,6!!!!
Jörgen åkte och hämtade henne och lämnade henne hos farmor och farfar ett par timmar tills jag kom loss.
Hade ett möte som jag behövde gå på, och på Jörgens jobb var det lite kris.
Kanon att farmor och farfar kunde passa henne.
När vi kom hem somnade hon på soffan direkt och sov 2 timmar.
Jag la mig på soffan på altanen en stund. Min klocka ringde 5 så jag var lite mör efter maten.
Bytte altan och satte mig med en kopp och njöt av solen en stund,
 
 innan jag hjälpte Ludwig med läxan.
Han gick ut och lekte och jag började med maten, som vi sen åt på altanen bak.

Sen drog jag iväg på ett möte med jobbet igen....
På hemvägen stannade jag till på Jätten och köpte tulpaner och ett kort som jag la pengar i och en trisslott till Jonathan som igår blev 14 år. Han sparar till en dator. Hoppas nu det snart kan bli ett köp.
Han kom i gårkväll till oss  efter ha varit hos sin pappa i helgen och firat.
Om alla är friska så har vi kalas på lördag för honom och Ludwig som fyller 9 år på tisdag
Vi sjöng för honom och så fick han presenterna, efter att Jörgen och Ludwig kommit hem.
De var på hockeyn och spelade en föräldra/barnmatch.
Under tiden var farmor här och passade Emma.
Tack ännu en gång för hjälpen.
Avslutade dagen med en smoothie i soffan.

Idag fick jag världens ryck. När Ludwig och Jonathan cyklat till skolan drog jag igång på övervåningen. Plockade iordning, bäddade, skurade toa, dammsög, tvättade 4 maskiner varav 3 hänger ute.
Var även på vinden och hämtade ner vårjackorna, så vi kan se vad vi behöver fylla på med.

Efter lunch däckade jag på soffan med Emma.
Hon ville först se på film, men efter en lite stund somnade hon och vaknade efter 2 timmar.

Ludde kom hem och åt innan han gick ut till komipsar igen.

Nu kom även Jonathan.
Ska nu börja med maten, men vet inte riktigt vad jag ska göra. Det får visa sig under tiden....

Kram på er
Åsa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0